osäker

när jag köpte Pysen ville ju jag börja träna lite och hoppa. så det gjorde jag, såklart. vi åkte ner till ridhuset ganska ofta efter att jag haft honom ett tag och efter nästan varje gång vi hoppade blev jag osäkrare.
 
det blev nästan så att jag flög av nästan varje gång när vi hoppade. han stanna, stanna, stanna & stanna. ibland stannade han och sen hoppa från stillastående och då hängde jag inte alls med alla gånger.
 
så blev bara osäkrare och osäkrare när jag satt på en osäker ponny. hemma gick de hur bra som helst att hoppa honom. han stannade aldrig nästan och hur bra som helst gick det.
ibland gick det ju illa. som när jag skulle träna och kom på ett hinder och han stannade och sen hoppade han flera meter upp i luften och sen så ramlade jag av framför honom och han hoppade över mig så jag fick hoven i sidan.
 
det var ju inte kul att vara så osäker när jag skulle komma på ett hinder. men jag tycker det är roligt att hoppa och var lite därför vi sålde pysen. han ville inte hoppa men det ville ju jag. vi båda var osäker,
 
 
ja ni får sätta på någon egen låt till den här videon ;) det här var min första tävling och våran första tävling som vi starta den 1 november 2011 och då hade jag haft honom i 1 år och några månader. :)
 
sen fick jag klas, och han är ju jätte duktig på att hoppa, men när vi hoppar högre blir jag osäker och ibland tror ju jag att han ska stanna också... det är ju inte bra. men nu har min osäkerhet blivit lite bättre, eller jag är inte lika osäker längre som jag var förrut!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback