spön och sporrar

Jag tycker inte att man ska använda sporrar ifall man inte kan använda dom riktigt. eller typ bara trycker in dom i magen på hästen och så. och man ska ha ner hälarna om man ska rida med dom annars är det ju synd om hästarna. jag vet ju och känner massa som rider med dom men dom ska inte de för dom kan inte rida med sporrar. jag kan knappt skänkla när jag använder sporrar för tänk om jag skulle göra illa klas :(

men min tränare säger att jag ska använda sporrar och då gör jag väl de men jag sitter inte och trycker in dom i magen på klas eller drar dom mot magen eller vad som helst, ja, ska man ha sporrar tycker jag man ska använda dom på rätt sätt i alla fall. annars så ska man inte använda dom hehe :) men de är vad jag tycker.

jag tycker inte det är särsilt kul att använda spön heller. men jag behöver det alltid ändå och använder det exempel när klas stannar på ett hinder eller så. ja ibland behövs spöt.

vad tycker ni om spön och sporrar?

<3

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback